خرید مصالح در بازسازی خانه
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
خرید مصالح در بازسازی خانه
چهار شنبه 5 مرداد 1401 ساعت 10:3 | بازدید : 38 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

گاهی اوقات در هنگام بازسازی خانه آنقدر سرگرم طراحی و دیزاین می‌شویم که از خرید مصالح و اهمیت خرید مصالح مناسب غافل می‌مانیم. این در حالی است که خرید مصالح مناسب تأثیر بسزایی در کیفیت نهایی بازسازی خانه خواهد داشت. حتی اگر بخواهید پس از اتمام بازسازی، اقدام به فروش کنید، باز هم باید کیفیت را در نظر داشته باشید. در این مقاله قصد داریم تا درباره انتخاب و خرید مصالح مورد نیاز در بازسازی خانه با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

اهمیت کیفیت مصالح در بازسازی خانه

بازسازی را می‌توان نوسازی نیز دانست. در بازسازی علاوه‌بر اینکه ظاهر یک ساختمان زیبا می‌شود، جان دوباره‌ای نیز به آن می‌دهید. انگار که از وضعیت بد و مستهلک گذشته آن را خلاص می‌کنید و یک پیکر جدید به او هدیه می‌دهید. می‌توان گفت که اگر یک خانه را به انسان تشبیه کنیم، در بازسازی علاوه‌بر رسیدگی به ظاهر و بدن این انسان، باید ارگان‌های داخلی آن را نیز احیا کنید.

اینکه از چه دیزاینی و از چه اشکالی متریال استفاده کنید، به همان پوسته ظاهری بازسازی باز می‌گردد و اینکه از مصالح باکیفیت استفاده نمایید، مربوط به باطن کار می‌شود. وقتی بازسازی به پایان می‌رسد، خانه باید جان دوباره بگیرد. هرآنچه که در بخش ظاهری مشخص است و هرچی با چشم دیده نمی‌شود نیز باید نو و جدید شده باشد. به این ترتیب انگار که خانه نو شده و از نظر متریال با یک خانه نوساز رقابت کند.

تصور کنید که هزینه گزافی را بابت بازسازی خانه خودتان پرداخت کرده باشید؛ اما مثلاً لوله‌هایی که در کار استفاده شده باشند، دارای کیفیت مناسب و لازم نباشند. در این صورت مثلاً پس از یک سال، لوله‌ها نشتی پیدا می‌کنند و خانه نیاز به مرمت دوباره پیدا خواهد کرد. در این صورت باید دوباره کف خانه را تخریب کنید، لوله‌ها را تعویض کرده و هزینه بسیاری را متحمل شوید. این موضوع درباره قسمت‌های مختلف خانه صدق می‌کند. پس بهتر است با پرداخت هزینه‌ای کمی بیشتر، از همان ابتدا مصالح باکیفیت تهیه کنید تا دچار مشکلات بعدی نشوید.

در بازسازی خانه به چه مصالحی نیاز است؟

خب قطعاً برای آنکه بتوانید بازسازی را به‌صورت کامل و عالی انجام دهید، باید فهرستی از مصالحی که نیاز دارید را در دست داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید بازار بورس هر کدام را پیدا کنید و درباره خرید هرکدام تحقیق‌های لازم را انجام دهید. در نهایت بهترین مصالح را خریداری نمایید تا دچار مشکلات بعد از بازسازی نشوید.

گچ، سیمان، آهن و غیره

این مصالح جزو مصالح اصلی هر نوع بازسازی هستند. در حقیقت تفاوتی از نظر سلیقه در این نو مصالح وجود ندارد. پس نیازی به فکر کردن درباره مدل‌های مختلف مصالح نیست. بلکه فقط باید به‌دنبال بورس فروش هر کدام بگردید و درباره شرکت‌های مختلف تولید‌کننده وعرضه‌کننده تحقیق کنید. توجه داشته باشید که فقط قیمت را مدنظر قرار ندهید. بلکه اگر یک برند مثلاً گچ یا سیمان گران‌تری دارد، درباره کیفیت آن نیز تحقیق کنید. در این مواقع بهتر است حتماً با پیمانکاری که وظیفه بازسازی خانه را به عهده دارد مشورت کنید. آن‌ها شناخت بهتری درباره مصالح و برندهای آن‌ها دارند و می‌توانند شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند. توجه داشته باشید که ترجیحاً از متریال باکیفیت و نه متریال ارزان استفاده کنید.

مصالح زیرساختی

برخی مصالح را با نام مصالح زیرساختی می‌شناسند. لوله و سیم برق جزو این دسته مصالح به حساب می‌آیند. کیفیت مصالح زیرساختی اهمیت بسیاری دارد. همان طور که از نام این مصالح مشخص است، در صورتی خرابی باید روی کار را خراب کنید تا به آن‌ها دسترسی داشته باشید. هیچ‌کس قطعاً دوست ندارد که بعد از اتمام بازسازی، برای خرابی سیم یا لوله، خانه زیبای خودش را خراب کند.

مصالح روی کار

مصالح روی کار مصالحی هستند که روی کار نصب می‌شوند. شیرآلات، لامپ، کلید و پریز جزو این مصالح به حساب می‌آیند. این نوع مصالح ارتباط مستقیم با سلیقه کارفرما دارد. به همین خاطر حتی اگر پیمانکار عهده‌دار خرید باشد، در این بخش با پیمانکار مشورت می‌کند. زیبایی این مصالح روی زیبایی بازسازی خانه تأثیر مستقیم می‌گذارد. پس بهتر است از مصالح ارزنده، زیبا و درخشنده استفاده کنید.

چه کسی خرید را انجام دهد؟

این سؤال در هنگام بازسازی خانه برای هرکسی به وجود می‌آید. بسیاری از کارفرمایان ترجیح می‌دهند که خودشان خرید مصالح را انجام دهند. این کار چند ایراد فنی دارد. در وهله اول در صورتی که اگر مشکلی پس از پایان بازسازی خانه به وجود بیاید، پیمانکار بخشی از مشکل را به عهده نمی‌گیرد و ایراد را بر سر مصالحی که کارفرما خریداری کرده است می‌گذارد. خب از نظر منطقی هم معقول به نظر می‌رسد. گاهی کارفرما ترجیح داده برای کاهش هزینه‌ها از مصالح ارزان استفاده کند. خب چاره چیست؟

بهتر است به‌دنبال پیمانکاری بگردید که به او اطمینان دارید. اگر اعتماد و اطمینان وجود داشته باشد، قطعاً می‌توانید با خیال آسوده خرید را به او و تیمش بسپارید. سپس بهتر است با او صادق باشید و با وی مشورت کنید. مثلاً اگر می‌خواهید هزینه بازسازی را کاهش دهید، از او خواهید کنید تا از مصالح ارزان‌تر استفاده کند یا گزینه‌های مختلف را در پیش رویتان قرار دهد تا یکی را به انتخاب خودتان خریداری کنید. پس بهتر است خرید را به عهده پیمانکار بسپارید تا مسئولیت 100 درصدی کار به عهده او باشد.

خرید مصالح در بازسازی خانه




موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 61
:: بازدید هفته : 93
:: بازدید ماه : 93
:: بازدید سال : 107
:: بازدید کلی : 2024